корпоративни услуги
Консултации по бранд идентичност
Брандирането, ориентирано към човека, е дълбоко трансформиращ процес – той променя начина, по който вашите клиенти възприемат вашия бизнес и как вие виждате себе си.
Бранд идентичността е основата на всяка успешна марка. Тя включва всички визуални и емоционални елементи, които формират възприятията на клиентите за вашата марка. Силната бранд идентичност помага на компанията да се отличи на пазара и да създаде трайни връзки с клиентите. За служителите, работата в компания с утвърдена бранд идентичност означава чувство на принадлежност и гордост, което подобрява тяхното качество на живот и мотивация.
Разкажете своята уникална история за вашата марка
Дизайнът на идентичността на марката е външният израз на вашата организация, продукт или услуга, който включва нейното име, лого и цялостен визуален външен вид. Той подчертава кой сте вие и е основното средство за разпознаване на клиента, указателна табела. Това е първото нещо, което вашият клиент идентифицира с вашата компания и символизира диференциацията на марката от вашите конкуренти, т.е. съобщава вашата уникалност бързо и ефективно.
Вашата марка е вашата история, не нашата. Нашият екип от творци и стратези винаги слуша и никога не налага. Принципите на визуализацията, дизайна на логото и взаимодействието са от съществено значение за разбиране, но ние никога не се ограничаваме само до предоставянето на нов облик. Искаме да помогнем не само да дадем на вашата марка нова визуална идентичност, но и нова корпоративна идентичност.
Общата информация може да изглежда скучна и лесно се забравя. Брандирането разчита на чувства, емоции, впечатления, преживявания и спомени. Това прави вашата история богата, обемна, правдоподобна и въздействаща. Вашите клиенти лесно разпознават, че вие сте правилният експерт, който да им помогне да постигнат целите си.
Подход
Нашият подход към стратегическото брандиране помага на клиентите да предават идентичността си последователно и преднамерено чрез разнообразие от услуги, адресирани към нуждите на бизнеса и популярите, като същевременно избягват клишета и тенденции. Промяната в брандирането не е само услуга за дизайн на лого. Това е преобразуването на вашата компания в система от форма, глас и опит.
Компоненти на идентичност на Вашата марка
Когато създавате идентичност на марката, вие основно изграждате набор от инструменти от визуални елементи, които да ви помогнат да комуникирате ефективно. Това може да бъде основно или обширно, т.е. всичко зависи от нуждите на вашата марка.
Визуална Идентичност
Проектиране на визуална идентичност, която разграничава, стимулира разпознаването и формира положителни възприятия. Те включват, последователни визуални активи, като лого, типография, цветови схеми, графики и изображения.
Вербална Идентичност
Определяне на езика и тона на всички комуникации, с цел индивидуалността на компанията и създаване на по-силна връзка с аудиторията си - разграничавайки се от конкуренцията и създавайки лоялност към марката.
Именуване на марка
Създаване на имена на марки, които са запомнящи се, значими и резонират с целевата ви аудитория. Имена, които предизвикват положителни асоциации, засилват вашата идентичност и ясно представят това, което сте.
История на бранда
Създаване на история за вашата марка, която укрепва връзката с клиентите и изгражда доверие и надеждност. Предаване на последователно и ясно послание, което подсилва вашето предложение и насочва комуникациите на марката.
Структура на бранда
Определяне на връзките и йерархията в портфолиото от компании, за да се създаде синергично семейство от марки, което носи ползи на всяка марка и улеснява ориентацията на заинтересованите страни в предложенията.
Стандарти на бранда
Задаване на стандарти за представяне на идентичността и активите на вашата марка. Предоставяне на ясни и лесни за използване насоки, които гарантират силна и съгласувана идентичност във всички ключови точки на контакт.
Ползи
Увеличаване на разпознаваемостта
Добре дефинираната бранд идентичност помага на марката да бъде лесно разпознавана и запомняна от клиентите.
Изграждане на доверие
Кохерентната и последователна бранд идентичност създава усещане за стабилност и надеждност, което изгражда доверие сред клиентите.
Диференциране от конкурентите
Бранд идентичността подчертава уникалните черти на марката и я отличава от конкурентите на пазара.
Подобряване на клиентската лоялност
Чрез създаване на емоционална връзка с клиентите, бранд идентичността спомага за изграждане на дългосрочни отношения и лоялност.
Съгласуваност във всички комуникации
Консултациите гарантират, че бранд идентичността се прилага последователно във всички маркетингови и комуникационни материали.
Кой се нуждае от бранд идентичност?
Нови компании и стартиращи фирми
От съществено значение е да създадете разпознаваем дизайн и брандиране отрано и да изградите лоялна клиентска база около вашата марка, за да популяризирате продукта.
Разрастващи се компании
Когато навлизате на нов пазар, добре е да оцените текущата си марка и да прецените как ще играе в новата среда. Много често са необходими корекции, за да отговарят на местните очаквания.
Установени фирми
Услугите за бранд идентичност предлагат еволюционно обновление на марката, което модернизира идентичността на компанията, без да променя същността й.
Какво представляват и какво включват консултациите по бранд идентичност?
Анализ
Провежда се задълбочен анализ на текущото състояние на марката, който оценява как тя се възприема на пазара и какви са нейните силни и слаби страни.
Ценности
Определят се основните ценности и ключови послания на марката, които ще служат като основа за всички бъдещи комуникации и стратегии.
Разработка
Изготвят се визуални и вербални елементи, които ще отразяват идентичността на марката и ще помогнат за изразяване на нейните основни ценности на пазара.
Насоки
Създават се конкретни насоки и правила за прилагане на бранд идентичността във всички комуникационни канали, за да се осигури консистентност и ефективност.
Често задавани въпроси
Бранд идентичността представлява уникалният образ и характер на марката, който я отличава от конкурентите и създава връзка с клиентите. Тя включва всички визуални и вербални елементи на марката, като лого, цветове, слоган, тон на комуникация и общо усещане, което марката предизвиква у потребителите.
Експертите ни по брандинг, определят идентичността на марката като външен израз на бранда, включително нейната търговска марка, име, комуникации и визуален външен вид“. За нас идентичността на марката е сборът от това как вашата марка изглежда, как се чувства и говори на хората. (Понякога това дори включва звук, вкус, усет и дори мирис.)
Въпреки това, когато повечето хора говорят за идентичност на марката, те имат предвид визуалната идентичност на марката.
Добре дефинираната бранд идентичност е ключова за успеха на всяка компания, тъй като тя изгражда доверие и разпознаваемост сред клиентите. Бранд идентичността помага на марката да комуникира своите ценности, мисия и уникално предлагане по начин, който резонира с целевата аудитория.
Силната идентичност на марката не означава да правите красиви опаковки; става дума за ефективно съобщаване на историята на вашата марка. Дизайнът е мощен инструмент, който може да трансформира начина, по който хората взаимодействат с вашата марка по три важни начина.
Диференциация: Как можете да се откроите на претъпкан пазар? Идентичността на вашата марка може да играе важна роля. Независимо дали искате вашият продукт да се откроява на рафта или искате рекламите ви да се открояват във Facebook, създаването на последователна, сплотена презентация е тайната на успеха.
Връзка: Колкото по-ефективно комуникирате кои сте, толкова по-лесно ще бъде хората да се ангажират с вас и в крайна сметка да се присъединят към вашата общност от фенове през целия живот.
Опит: Всичко, което създавате, отразява вашата марка. По този начин, ако искате да създадете последователно, сплотено преживяване на марката, трябва да представите последователна, сплотена идентичност. От вашия уебсайт, до вашите социални медии, до вашите брошури за продажби, силната идентичност е ключът към издигането на изживяването на вашата марка.
Когато създавате идентичност на марката, вие основно изграждате набор от инструменти от визуални елементи, които да ви помогнат да комуникирате ефективно. Това може да бъде основно или обширно; всичко зависи от нуждите на вашата марка.
Независимо от това, всяка марка се нуждае от основна идентичност, която включва три основни елемента:
- Лого
- Цветова палитра
- Типография
Ако създавате по-голямо разнообразие от съдържание (или планирате), можете също така да проектирате допълнителни елементи, за да изразите марката си в различни медии, включително:
- Фотография
- Илюстрация
- Иконопис
- Визуализация на данни
Наличието на идентичност на марката на хартия не означава, че вашата идентичност е добра или ефективна. Дори ако проектирате всеки необходим елемент, това може да не ви помогне да постигнете дългосрочните си цели.
Силната идентичност на марката трябва да работи за всички, както за вашия вътрешен екип (напр. посланици на марката, създатели на съдържание), така и на хората, които ще взаимодействат с нея (напр. клиенти).
За да успеете наистина, трябва да изградите идентичност на марката, която е:
Отличителност: Трябва да се откроява сред конкурентите и привлича вниманието на хората.
Запомнящо се: Прави визуално въздействие.
Мащабируемост: Може да расте и да се развива с марката.
Гъвкавост: Може да се използва в много различни приложения (уеб, печат и т.н.).
Сплотеност: Всяка част допълва другата.
Лесно приложение: Интуитивен е и ясен за използване от дизайнерите.
Ако създадете идентичност, която не резонира с вашата целева аудитория или не отразява истински вашата марка, ще сте загубили много работа. (За щастие създадохме това ръководство, за да гарантираме, че това няма да се случи.
Много бизнес лидери и лица, вземащи решения, често се борят да изградят своята марка ефективно, защото или им липсва ноу-хау за изграждане на марка, способности на вътрешния екип или опит. Това е много разбираемо, като се има предвид необходимата експертиза по темата и количеството мъглява и противоречива информация онлайн.
Независимо къде се намирате по света, има често срещано погрешно схващане, че брандирането е свързано изцяло с дизайна. Като всепризнати бранд консултанти, които работят в международен план повече от двадесет години в множество юрисдикции с водещи компании, големи и скромни, университети, правителствени организации и членски организации, същото объркване възниква многократно.
Тези недоразумения причиняват много избегнати, скъпи грешки, резултати с лошо качество, да не говорим за загуба на време и приходи, а в някои случаи и на ключов талант. Вероятно трябва да работите с бранд консултант, който да ви помогне да избегнете тези проблеми, и да използвате експертния опит като катализатор, за да ускорите успеха си — постигате правилните резултати, които искате по-бързо.
Факт е, че първите три най-чести грешки при брандиране са:
- Мислейки, че дизайнът - лого, уебсайт, презентации, реклами, брошури и социални публикации са марка, стратегия на марката или маркетинг
- Неизграждане на доверие или надеждност на марката чрез прилагане на психология на влияние, не идентифициране на предизвикателствата на идеалната целева аудитория или разработване на подробни клиентски профили
- Липса на съществени диференциали, предложение за стойност, силна позиция или даване на клиентите на постоянно убедителна причина да купуват/изберат вашата марка като предпочитан избор
В някои случаи организациите действително разполагат със значителни много способни маркетингови екипи, които са много ефективни тактически, но понякога им липсва достатъчно стратегически фокус върху марката или просто не изпълняват „на марката“ силно или последователно — което води до недостатъчно представяне.
Факт е, че първите три най-чести грешки при брандиране са:
- Мислейки, че дизайнът - лого, уебсайт, презентации, реклами, брошури и социални публикации са марка, стратегия на марката или маркетинг
- Неизграждане на доверие или надеждност на марката чрез прилагане на психология на влияние, не идентифициране на предизвикателствата на идеалната целева аудитория или разработване на подробни клиентски профили
- Липса на съществени диференциали, предложение за стойност, силна позиция или даване на клиентите на постоянно убедителна причина да купуват/изберат вашата марка като предпочитан избор
В някои случаи организациите действително разполагат със значителни много способни маркетингови екипи, които са много ефективни тактически, но понякога им липсва достатъчно стратегически фокус върху марката или просто не изпълняват „на марката“ силно или последователно — което води до недостатъчно представяне.
- Намаляване на продажбите, запитванията или потенциалните клиенти.
- Промяна на предпочитанията на клиентите или загуба на конкурентоспособност.
- Разширяване на бизнеса на нови национални или международни пазари.
- Изменения в бизнес модела.
- Пускане на нов продукт или услуга.
- Сливане или придобиване на бизнес.
- Възникване на оплаквания от клиенти и объркване сред тях.
- Предизвикателни условия на пазара.
- Увеличаване на конкуренцията и заплахата от нови конкуренти.
- Слабото представяне на екипа и ниският морал.
- Нужда от ребрандиране или обновяване на марката, за да отговори на новите реалности.
- Понижаване на печалбите поради инфлация, конкуренция и липса на диференциация.
- Неуспех в реализирането на стратегическия план или организационните цели.
- Вътрешни и външни несъответствия, водещи до лоши продажби и объркване сред клиентите.
- Трудности в привличането и задържането на ключови таланти.
- Потъване в пазар на посредственост и липса на различителност.
- Липса на ясно разбиране за марката и стратегията ѝ, което пречи на растежа.
- Недостатъчно проучване на клиентите, което не информира бизнес стратегията.
- Непоследователност в активите на марката, като уебсайт, опаковка и реклама.
- Намаляване или консолидиране на бизнес дейностите, продуктите или услугите.
- Увреждане на репутацията, което изисква значителна трансформация или ребрандиране.
- Правни проблеми, като нарушаване на авторски права.
- Липса на съгласувана стратегия за марката, която да стимулира растежа.
В зависимост от мащаба или сложността на изискванията на вашата марка, бранд консултант може потенциално да работи с вас от шест месеца до няколко години. Може да бъде по-дълго, ако искате експертен опит в лидерството да подпомогне растежа на вашия бизнес , особено ако растете бързо или ако имате конкретни проекти, изискващи експертен опит на бранд консултант, който да информира и ръководи процеса на промяна във вашата организация.
Бранд консултантът може да участва активно в подробностите за внедряването , като работи с екипа, натоварен с ребрандирането , пускането на пазара или цялостната трансформация, или да осигури цялостна лидерска консултантска роля във вашата организация в рамките на конкретно определен график.
Пускането в кратки срокове или плановете за рестартиране са прагматично насочени, за да отговарят на целите на вашата организация.
Когато работите с нас, ние ще създадем персонализиран план и стратегия за изграждане на марка с ясни инвестиции за вас, съобразени с вашите специфични изисквания и предпочитания
Ще знаете всяка стъпка от пътуването за изграждане на вашата марка, преди да започнем, защото ние ще я обсъдим, документираме и ще я съгласуваме с вас, преди да започне работата
Ще разполагате с графики, ключови етапи и резултати, които да оцените и одобрите за всеки етап и част от процеса на изграждане на вашата марка
Тъй като знаем, че понякога се случва неочаквано, можем да направим корекции по пътя, ако имате нужда от това и ако бъде поискано нещо допълнително, ще гарантираме, че сте напълно оценени какво включва това, преди да се ангажирате
Докато постигаме предварително договорени цели, вие ще можете да оцените работата и стратегията за изграждане на вашата марка в ход, заедно с резултатите, за да осигурите възвръщаемост на инвестициите
Чувствате, че вашата марка съобщава точно какво представлявате вие и вашият бизнес. Една изключителна марка е не само естетически красива, тя също така предава вашите ценности и прозрачно представлява хората, които обслужват вашите клиенти.
Основните ценности са като вашата уникална ДНК на марката, тъй като няма два бизнеса с абсолютно еднакви. Тогава разграничаването не означава да измисляте трикове, а просто да бъдете автентични, прозрачни и човешки.
Основните ценности са като вашата уникална ДНК на марката, тъй като няма два бизнеса с абсолютно еднакви. Тогава разграничаването не означава да измисляте трикове, а просто да бъдете автентични, прозрачни и човешки.
Вие заслужавате марка, която ще обожавате!
Мощните марки нарушават статуквото с уникални продукти, ясна цел и завладяващ вид, усещане и тон на гласа. Партнирайте си с творческия екип на Асоциация „Качество на живота“, за да надхвърлите формулите, като представите идентичността на марката си по последователен, завладяващ начин в контактните точки на вашите клиенти и стимулирайки ефективността в бизнеса, маркетинга и лоялността към Вашия бранд.